HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Sikeres ˝Torkos Csütörtök˝
2012.02.25.

    Azon éttermek jelentkezését, amelyek ellen 2011-ben jogos panasz merült fel, az idei évre nem fogadták el. Tavaly a résztvevő éttermek 27 %-a budapesti volt, 54 %-uk vidéki városban, 18 % pedig egyéb településen fogadta a vendégeket. Mint a korábbiakban, az éttermek negyede először csatlakozott az akcióhoz, s negyedük részt vett a 2006-os első akcióban is. A Torkos Csütörtök ismertségét, a promóció eredményességét jelzi, hogy a vendégek 86 %-a – az étterembe érkezéskor már tudott az akcióról. A vendéglátóhelyek jelentős része 100%-os vagy közel 100%-os ismertségről számolt be. Egy válaszadó étterem átlagosan 164 főt látott vendégül Torkos Csütörtökön, de természetesen ebben igen nagy eltérések voltak. A részt vevő éttermek számát figyelembe véve, az MT Zrt. becslése szerint 2011. március 10-én összesen körülbelül 200 ezren torkoskodtak. Az éttermek munkáját is könnyíti, hogy a vendégek több mint 80%-a előzetesen asztalt is foglalt. 2011-ben valamivel többen érkeztek foglalás nélkül, mint 2010-ben.
    Minden 100 étteremből 73 jóval kedvezőbb, további 23 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy – átlagos – márciusi napon várható. A realizált bevételek tekintetében – a nyújtott kedvezmények ellenére is – pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 41,6%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 44,0%-a számára kedvezőbben alakultak ezen a napon. A kedvező vendégforgalomról és bevételről beszámoló éttermek aránya összességében nem változott 2010-hez képest. Teltház miatt az éttermek 63,6%-ának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.
    Az éttermek a jövőben is szívesen csatlakoznának a Magyar Turizmus Zrt. marketingakcióihoz: minden 100 válaszadó étteremből 92 a jövőben is szívesen venne részt hasonló akcióban. Az éttermek többsége nyereséggel zárta a napot, és azok számára is, akik ezen a napon kisebb nyereséget realizáltak, ezt kompenzálja az étterem megjelenése a különböző promóciós felületeken.
    A felmérés lehetőséget adott arra is, hogy az éttermek egyéb észrevételeiket és javaslataikat is megosszák. Ezek nagy része a – vendégek által már megismert, elfogadott – szabályokkal kapcsolatos: lehessen menüt kínálni; csak az ételekre vonatkozzon az 50%-os kedvezmény; kisebb legyen a kedvezmény. Mások éppen a szigorúbb szabályoktól várják az akcióba vetett fogyasztói bizalom megerősítését. Néhányan jelentősebb beszállítói kedvezményt és az MT Zrt.-től nagyobb promóciós támogatást várnának. Egy-két válaszadó a vendégek „szemléletformálását” is fontosnak tartaná: ha lefoglalják az asztalt, és mégse jönnek el, ezzel másoktól veszik el a lehetőséget. Voltak olyan javaslatok is, amelyek – dicsérve a kezdeményezést – hasonló (például kifejezetten a cukrászdákra vonatkozó, vagy gyerekeknek szóló) akciók kidolgozására irányultak, és végezetül voltak, akik a Torkos Csütörtöknek köszönhető szájpropaganda jelentőségét emelték ki.(Forrás: MTI, origo, Népszabadság, 2011.02.23-24 - és Eventer háttér)