HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
Csökkenő érdeklődés - de sikeres ˝Torkos Csütörtök˝
2012.03.21.

Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke szerint – bár már jó ideje nem készült hivatalos felmérés – évről évre romlik a helyzet, a vendéglátó-ipari vállalkozások többsége számára már valóban a lét a tét. A "torkos" mozgalom hatására egyre több étterem kezd hasonló akciókba év közben, s különböző promóciókkal, kedvezményekkel igyekszik visszatérésre csábítani vendégeit. Minden 100 étteremből 70 jóval kedvezőbb, további 25 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy átlagos februári napon várható. A realizált bevételek tekintetében – a nyújtott kedvezmények ellenére is – pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 40 %-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 47 %-a számára kedvezőbben alakultak ezen a napon. Teltház miatt az éttermek 56 %-ának kellett visszautasítania vendégeket Torkos Csütörtökön.

    A Torkos Csütörtök akciót a Magyar Turizmus Zrt. megfelelőnek ítélt promóciója (90 %) mellett, akárcsak 2011-ben, a válaszadó éttermek több mint fele (55 %) önállóan is hirdette. A vendéglátóhelyek leggyakrabban saját honlapot, helyi médiumokat (nyomtatott sajtó, TV), szórólapot, figyelemfelkeltő/megállító táblát, saját plakátot, direct mail akciót és online hirdetést használtak. Volt, aki egész éves gasztronómiai sorozatának keretébe illesztette az akciót, többen pedig a közösségi oldalakat emelték ki, illetve a törzsvendégek személyes értesítését. A közösségi oldalak és általában az online eszközök térnyerése egyértelműen megfigyelhető az elmúlt évek során.
A fogyasztói visszajelzések döntően pozitívak voltak. A vendégek jó kezdeményezésnek tartják az akciót, és szívesen vennének igénybe hasonló kedvezményeket az év más napjain is. Az ételek és italok mellett általában a kiszolgálással is elégedettek voltak a vendégek. (Forrás: Origo / MTI, 2012.03.21., www.torkoscsutortok.hu)