HÍREK->Archívum

Szakmai hírek Kulturális és egyéb hírek Keresés a hírekben

 
A torkos csütörtök után a borszerda is bejött...
2009.05.12.

A Magyar Bormarketing Kht. idén először rendezte meg a Borszerda programot, amely a Nemzeti Bormarketing Program keretében valósult meg. Nagy előrelépés volt a nagykereskedők összefogása, amelyek kedvezményt biztosítottak az eseményben részt vevő vendéglátóhelyek számára. A hat legnagyobb cég, a Bortársaság, a CorVinum Zrt., az In Vino Veritas Borkereskedés, a Monarchia Matt International, a Raiker Kft. és a Zwack Izabella Borválogatás korábban egyetlen akció mellett sem állt ki közösen. A Borszerdához a METRO áruházlánc is csatlakozott, és a WSET (Wine and Spirit Education Trust) Nemzetközi Borakadémia Kft. is elkötelezte magát az akció mellett, szakmai támogatást nyújtva az esemény előkészítésében. Ez idáig a Borszerdán részt vevő éttermek és borszaküzletek mintegy fele válaszolt a Magyar Bormarketing Kht. és a Magyar Turizmus Zrt. kérdőívére az eseménnyel kapcsolatban. A válaszokból kiderül, hogy a csatlakozó éttermek 40 százaléka korábban nem vett részt hasonló jellegű eseményen, így a Torkos Csütörtök akcióban sem. A válaszadók több mint negyede gondolta úgy, hogy a vendéglátóhelyét, illetve üzletét felkeresők száma április 29-én „jóval kedvezőbben” vagy „kedvezőbben” alakult, mint egy átlagos április végi napon. A válaszadók negyede a bevétel növekedéséről számolt be, míg 60 százalékuk szerint a bevétel tekintetében nem mutatható ki szignifikáns eltérés – annak ellenére, hogy Borszerdán minden magyar borból és pezsgőből féláron lehetett rendelni, és a főétel mellé ajándék pohárral járt a ház borából. Jakabbfy László, aki elnyerte az év vendéglőse címet is, a Borszerdára időzítve nyitotta meg új éttermét Tatán. A séf szerint étel bor nélkül nincs meg. „Fontosnak tartom, hogy mindenkinek elérhető áron kínálják a magyar bort” – mondta Jakabbfy László. Telt ház miatt csak a válaszadók elenyésző kisebbségénél, 2,5 százalékánál kellett vendéget visszautasítani. A megkérdezettek 20 százaléka úgy vélte, forgalma várhatóan növekszik a Borszerdát követő napokban, 40 százalékuk szerint pedig az akció hatására bővülni fog vendégkörük. „Nagy sikernek tekintjük, hogy a válaszadók 90 százaléka szívesen venne részt máskor is hasonló akcióban” – mondta Szabó Borbála, a Magyar Bormarketing Kht. belföldi programigazgatója. (Forrás: Metropol, 2009.05.07.)